четвер, 10 листопада 2016 р.

ПРЕС-РЕЛІЗ звітної конференції «Культурно-освітній вектор розвитку музейної педагогіки у Львові: реалії і перспективи», присвяченої дослідженню специфіки навчально-виховного процесу в музейному середовищі

м. Львів, 4 листопада 2016 р.
Розробка й застосування комплексних освітньо-культурних проектів поступово стає масовим явищем, тому дослідження специфіки навчально-виховного процесу в музейному середовищі є одним з пріоритетних напрямів сучасної педагогічної діяльності. Визначення місця музейного компонента й способи його ефективного використання в системі освіти озброює освітян та музейних працівників методиками й педагогічними технологіями, адаптованими до музейного простору, згідно з вимогами сучасної освітньо-виховної практики.
Виховання й навчання повинні сприяти усвідомленню людиною свого коріння і, тим самим, визначенню місця, яке вона посяде в сучасному світі та поваги до надбання своєї та інших культур.
Тому сучасний музей відіграє важливу роль в особистісному та культурному становленні молодої людини, усвідомленні нею триєдності буття:

МИНУЛЕ – Я МАЙБУТНЄ

У конференції взяли участь понад 50 знаних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів Львова, відомі науковці та музейні працівники.
Зокрема обговорювалися шляхи реалізації проекту «Єдиний культурно-освітній простір м. Львова», педагогічна технологія «День школи в музеї», апробована СЗШ     № 50 ім. А. Макаренка, та першочергові наступні кроки з розвитку музейної педагогіки.
Привітала учасників конференції завідувач сектору національного виховання та охорони дитинства управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради Олена Кондрат.




Тетяна Ольшанецька, заступник директора Навчально-методичного центру освіти м. Львова, підводячи підсумки за період роботи над проектом, відзначила, що учителями міста було проведено більш ніж 1500 музейних уроків з різних навчальних предметів.


Про важливість взаємодії загальноосвітнього навчального закладу і музею наголосила кандидат педагогічних наук, методист НМЦО м. Львова, Олександра Гурин. Процес виховання є складною динамічною системою, тому системний підхід до аналізу виховного процесу обов'язково передбачає вивчення взаємодії процесу виховання як системи з середовищем.


Про важливість взаємодії загальноосвітнього навчального закладу і музею наголосила кандидат педагогічних наук, методист НМЦО м. Львова, Олександра Гурин. Процес виховання є складною динамічною системою, тому системний підхід до аналізу виховного процесу обов'язково передбачає вивчення взаємодії процесу виховання як системи з середовищем.


Про актуальність впровадження ідей гуманізації та гуманітаризації в навчально-виховний процес через звернення до світової культури, історії, духовних цінностей, повагу до запитів і потреб сучасного школяра акцентувала директор Львівської української гуманітарної гімназії Лариса Василишин.




Поліна Вербицька, доктор педагогічних наук, в. о. завідувача кафедри історії України та етнокомунікацій Інституту гуманітарних та соціальних наук Національного університету «Львівська політехніка», узагальнила значення музейної педагогіки для створення освітньо-виховного середовища, що надає можливості розвитку на різних рівнях шкільної спільноти.




Огляд ефективних форм проведення інтегрованих занять, розроблених спільно освітянами та музейними працівниками з врахуванням потреб різновікових категорій учнів здійснили працівники Національного музею ім. А. Шептицького Ірина Різун, Марія Цимбаліста, Роксоляна Козак. Зокрема І. Різун та Р. Козак окреслили особливості музейних занять в просторі Художньо-меморіального музею.





Поділилися досвідом реалізації програми зі створення єдиного культурно-освітнього простору Галина Лущик, учитель хімії СЗШ № 96;  Вікторія Лехнюк, учитель історії СЗШ № 62; Оксана Трущак, заступник директора з НВР, учитель інформатики ССЗШ № 66; Олена Кривицька, учитель географії СЗШ № 68; Лідія Стадник, керівник РМО учителів зарубіжної літератури Франківського району, вчитель СЗШ № 55; Галина Федишин, керівник РМО учителів музичного мистецтва Шевченківського району, вчитель СЗШ № 44 ім. Т. Шевченка.






Немає коментарів:

Опублікувати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.